Werken met de organisatie aan optimale klantbeleving
Elke organisatie heeft klanten. Soms worden ze cliënten, patiënten, leden of partners genoemd, maar het zijn allemaal afnemers van uw diensten en/of producten. Optimaal klantcontact is dus voor elke organisatie van essentieel belang. En dat klantcontact is niet meer zo eenvoudig tegenwoordig. De klant verandert, wordt mondiger, heeft een steeds hogere verwachting en kent het begrip loyaliteit steeds minder. Klantcontactkanalen veranderen. Denk onder andere aan nieuwe (sociale) media waarbij u niet met die ene klant, maar soms met hele groepen tegelijk communiceert. De groeiende complexiteit maakt het voor menige organisatie lastig te blijven voldoen aan de verwachtingen van de klant. En dat maakt het risico groter dat de concurrent, die dat net even beter doet, uw klanten voor zich wint.
We hebben niet de pretentie te weten hoe u het beste contact met uw klanten kunt hebben. Als specialist in klantcontact zijn wij wel goed op de hoogte van de (technologische) innovaties, maatschappelijke ontwikkelingen en nieuwe methodieken. Met uw kennis over uw klant en zijn behoeften gaan wij in workshops aan de slag om een nieuw perspectief te schetsen op optimaal klantcontact. Wij dagen u uit en spiegelen de huidige status om verder te denken dan de dag van morgen, naar het ontwikkelen van een visie met ambitie!
Daarna gaan wij samen met u aan de slag om de visie om te zetten in een concrete en realistische strategie die:
- ondersteund wordt door een organisatie die optimaal klantcontact hoog in het vaandel heeft staan
- werkt aan een omgeving die zich niet alleen richt op het welbevinden van de klant, maar ook op dat van de medewerker
- gebruik maakt van optimale tools en middelen om met minimale verstoringen en irritaties te kunnen werken
- inzicht geeft in de organisatorische en financiële impact van de gewenste verandering
Ook bij de realisatie van de strategie zijn wij u graag van dienst. Ons principe is dat de organisatie zelf de verandering realiseert, en dat onze inzet van tijdelijke aard is. Welke rol wij daarin vervullen is afhankelijk van de behoefte aan kennis en kunde, de benodigde projectcapaciteit en aansturing. Indien gewenst kunnen wij u daarnaast adviseren in de inzet van externe partijen voor specifieke kennis of middelen.
Meer weten? Neem dan gerust contact met ons op. Wij gaan graag met u in gesprek over de mogelijkheden.